یک:

درون شیشه ی چشمم " ماهی" در اشک ...

به بلبل زبانی غصه ی شما ... مشهور!

دو:

بیرون از دنیای من ...هفت میلیاردو نهصد و نودو نه و نه و نه!" دیگر"

درون دنیای من غیر از هفت میلیاردو نهصدو نودو ونه ونه ونه " خودت"!

سه:

بزرگتر از کوله بار قلب من ... اندیشه های توست ...

بیا که کم کنی ... من به کوله بار های بزرگ ... عادت دارم!

چهار:

امید داشت که با رسوائیم به هم برسیم ...

رسواشد ویک پیرهن پاره روی دستش ماند!!!" زلیخا را می گویم"!

پنج:

خریده ای برای من چهار چرخ تا بگردانم ...

خودت رفته ای و زندگی ...گذر نمی کندم به آسانی .....

شش:

مزار شش گوشه ات شعبان است و بهار...

شکوفه یاس...یاس ...اگر بیایمت ...حسین(ع)...



هفت:

وترانه ها چقدر درعشق همراه ما باشند خوب است و خواننده هایشان چقدر از دل ما گفته باشند خوب است ..یکهو چشم باز می کنیم می بینیم یک نسلیم که با چند خواننده وقتی عاشق شده ایم که قاعدتا باید می شدیم ...اشک ریخته ایم با چند تایشان تا می توانسته ایم قدو قامت یاررا دردل مان توصیف کرده ایم ... و با چند تایشان انقدر خودمان را کتک زده ایم که نگو!البته با چند تای دیگر شان به بی وفائی ها ناسزا و با چند تای دیگر شان هم عروسی کرده ایم!

نا گفته نماند داشته ایم ترانه هائی که مخصوص کلاس و دانشگاهند!ببخشید که یادم می رود مقال را گسترش دهم ...همین کافی ست!

الف) ترانه های دلتنگی یک:

اللهی بمیرم!هنوز که پنجره را باز می کنم بخصوص شب ها می گذرند خودروهائی که معلوم است سرنشینان قدیمی دلسوخته دارند صدای بم آن قدیمی قدیمی قدیمی که می خواند ...اگه چشمات بگن آره...یا ...کوهو می ذارم رو دوشم!و جگر می خواهد که چه چشمی بوده است چشم طرف لامصب!که قدرت شعر را به اضافه اش کنی می ترکی از گریه!

ب) ترانه های دلتنگی دو:

درحالت دل خوشی توام با نفرت کوچولوکه با جیغ ان قدیمی قدیمی قدیمی مثال زدنی ست:

تو این زمونه عشق نمی مونه ...عاشقی و عشق چیه وفا کدومه!!!حالا کی سال 54؟ نه بابا همین الان اشم!

ج) ترانه های دلتنگی سه:

کشتار جمعی ترانه های روزبه بمانی!از ده دوازده سال پیش تا کنون!" گنجشک ترین آدم او من شده بودم"!...اللهی بترکم!که رفتم غلط کردم بی جا کردم تادو دقیقهی دیگر بر می گردم ...اما خوب اگر نشد و بر نگشتم" خون بس"!

د) ترانه های دلتنگی چهار:

یعنی دریکی از ترانه های " تتلو" که داشتم یواشکی گوش می کردم دوتا فحش به معشوق که بلد نبودم یاد گرفتم چعل اندی سالم بود و بعد فهمیدم نباید سوزاند!بعضی ها فحش بلدند و به آدم ناسزا می گویند و جوان مردم را چه تقصیر؟ ما خوشگلیم که باشیم!

ترانه های دلتنگی پنج:

واین آهنگ ها را که می شنویم یادمان می اید که روزی توی دل ماهم عروسی بوده!حالا بهر دلیلی!" بله برونه گل می تکونه "" دسته به دسته دونه به دونه شادوماد" بله که این دسته کم نیستند و انشالله زیادهم باشند!

ترانه های دلتنگی شش:

بگذریم از ترانه های سنتی شجریان ها و ناظری ها و قدیمی های بومی هر شهر کشورمان که انگار نخ دلمان را تاخدا بالا می کشند و می رقصانند و می گریانند و از بی وفائی ها و عشق طوری می گویند که "آدم " باشیم ...تبریک که با عالم با همین دنیا در ارتباط یم با همین بعد زیبای ایرانی ....

" شوخی مارا جدی نپندارید"!


هشت:

ترومپ!

خسته ای و خسته بودن تو ...

یعنی تعطیلی یک ساله ی کار...!


نه:

پراید با عصبانیت:

بوگاتی ببین از صب می رم کار تا شب ...اومدم خونه ببین لای کتاب پورشه چی پیدا کردم ببین ...نامه!از انشای نامه از خجالت مردم!

به نام خدا

الگنس قشنگ!طوئی که وقتی درخیابان ها راه می روی همه برایت بووووووق می زنند !الهی صد طیکه بشوم بروم پی کارم اگر من هم برای تو بوووووووووووووووق نزنم!....

ببین بچه ی کلاس شیشم چطور داره زندگی میکنه من سی سالم بود تورو گرفتم!

مامان بنز:

دادنزن!برای دوست خواهرت کلاس چهارم بودی نامه نوشتی هنوزداریم :اللهی قربان " چسم " های تو ...نقطه های شین یادت رفته بود بذاری دختره اومد درخونه مون نامه رو داد به من هرچی بلد بود گفت رفت!

بوگاتی باخنده:

خوب اللهی شکر معلوم شد به بابا شون رفتن! نامه می پرا کنن!اشکالی نداره!



ده:

رهبرم ...

تا عشق هست یعنی خدای بزرگ هست ...

عشق شما داریم و الله اکبر که خدا ی بزرگ هست ...


یازده:

سال هاست برای دولت کار می کنم و تا حالا برای دولت نامه ای ننوشته ام!!!

می خواهم فرض کنم دولت دوست من است و بااین همه گرفتاری به یک پیامک نیاز دارد تا بتواند ادامه بدهد و مشکلاتش را حل کند ...

مثل پدری ست که هیچ کدام از فرزندانش از حالش ...از اسنپ رفتنش خبر ندارند ...خسته اشت و بار زندگی روی دوشش:

دولت ممون!مرسی از همه محبت هایت از شب نخوابیدن ها یت و بیداری هایت ... زنده باشی...



دوازده:

بیا که ملت ایران در انتظار گریخت:

از پلیدی و نا پاکی و سیاهی ها ...یا مهدی(عج)...