یک:

دروغ گفتم و خدای من فهمید...

تورا می پرستم و باید که توبه می کردم!

دو:

غریبه درشهر چشم تو ... همه نگاه...

لباس عشق به تن داشتم و برهنه نبودم!

سه:

ترک مدرسه کردم یک روز و هزار سال گذشت ...

برگشتم و دیدم ...نوشته اند :لیلا اخراج!

چهار:

امواج رادیو همه صدای شما بود ...

شعر از من و صدای شما ...شهر درغم!

پنج:

انتخابم کن میان هشت میلیارد دگر...

من اهل دل تورا خوب ...می شناسم!


شش:

مزار شش گوشه ات حسین(ع) قدم به قدم ...

می آیم و فرشته ها ... حسادت دارند ...

هفت:

آی دلم خنک شد!می روم بازار ...می روم خیابان ...می روم پاساژو میبینم دراین همه تمدن مدرن ...

همه دارند خرس می خرند تا برای عشقشان ببرند ...

بعضی ها می گویند می بریم تا طرف را خر کنیم !و بعضی ها با تک تک تومان هایشان ...پول شامشان طلا می خرند !...

بیائید از بوتیک ها و خرس فروشی ها آمار بگیرید...تمام تهران عاشق است!

عشق ها توی قوطی های شیک دارد رد و بدل می شود ...وانگار که شب یلدا باشد ...شیرینی فروشی ها و میوه فروشی ها قیامت است ...

حتی قدیمی ها هم دست به کار شده و تو نگو شب عید آمده دارند خرید می کنند!امسال دولت هم عیدی هارا شب ولنتاین به حسابمان ریخته و قدرت خدا عشق است که دارد از سرو کولمان بالا می رود ...

دیشب درگل فروشی زعیم میدان پاستور برای خرید رز جاودان صف بود ...خدائیش رزجاودان تا هفت سال زنده می ماند؟!

مردم داشتند برای یک شاخه گل رزجاودان که روی جعبه موسیقی ایستاده بود 300 تا ...نمی گویم چند پول می دادند و خوش به حال معشوقشان!

عشق ما مارا قدغن کرد با این حال رفتیم و با گل برگشتیم ...این جورکه من می بینم خاک برسر کشورهای خارجی!ما با همین عشق تا دنیا دنیا هست باقی می مانیم!

سرکوچه هم یک زوج داشتند همدیگر را می بوسیدند ورفتند توی کافه!به جان خودم دروغ نمی گویم!

وامیدوارم فروش خرس امسال از هرسال بیشتر باشد!

....

ببخشید عزیزم!

تو نه خرس دوست داری و نه گل!

جوری به من نگاه کردی که یعنی خدارا شکر که تورا به من داده!وگرنه باید کل عیدی ام را می دادم تا برایت خرس و گل می خریدم!

هشت:

ترومپ!

ولنتاین مبارک!

اجازه نداریم !

وگرنه تک تک مان عاشق شدیم ...رفت!

نه:

مامان بنز:

پراید ...این چیه برای من خریدی؟ من لباس زیر لازم ندارم!خودروام می فهمی؟!

بوگاتی:

مامان جون!اشتباه شده...اونو برای یکی دیگه خریده بودیم!

بابا پژو:

عزیزم!برای اولین بار برات خرس خریدم !مبارکت باشه!

مامان بنز:

بگیر ید این کادوی اشتباهو ...

ننه خاور:

بده به من بنزی!لازم دارم انگار هیچ کسم عاشقم نیس!

پراید:

نه!ننه خاور!اتفاقا ما این هدیه رو برای شما خریده بودیم ...پولشم بابا بیوک داده بود ...

ننه خاور:

بیوک!میائی باهم بریم تو اون اتاق!من بلد نیستم عکس کادمو تو اینستا بذارم!

ده:

رهبرم ...

کشته ام درون خویش را و زنده ام ...

به عشق آل علی (ع) و عشق شما...



یازده:

من برای خانواده ام عشق می فرستم برای مادرم برادرها و خواهرم و فرزندان و همسرانشون برای پدرم که ایشون توی این دنیا نیستن و لی خیلی جاها هنوز هستن...

برای فامیل ...

برای همسرم و فرزندانم!

برای بچه های زمزم (دخترهایم). برای بچه های میدان فلاح و گلچین (دخترهایم)

برای کسانی که از وقت می گذارند و این جارا می خوانند از استان گلستان و سیستان و بلوچستان تا بندرعباس و کرمانشاه ...عشق می فرستم برای خوانندگان وبلاگ از فرانسه و ترکیه تافلسطین و لبنان تا مصر و آفریقای جنوبی ...

عشق می فرستم برای فضای مجازی و زحمت کشان محترمشان از پرشین بلاگ تا میزبان بلاگ بلاگفا و همین جابلاگ دات ای آر ...

از فضای مجازی یوز بوت که عاشقانه زحمت می کشند تا پارسی جو ...

حتی از آقای آتیلا مرانکی که اینجارو به نام خودشون ثبت کردند!

عشق می فرستم به اعتقاداتم و کشورم ...

عشق می فرستم برای اساتید محترم و همکارانم و عشق می فرستم برای همسایه ها ...

عشق می فرستم به کسانی که درکم نمی کنند و باهم اختلاف نظر داریم و درنهایت عشق می فرستم به همه ی کسانی که مدیونشون هستم و کسانی که مدیون من هستند!

عشششششششششششششششششششق!



Anniversaire

Je voudrais te donner
une couronne
constellée de toutes les étoiles
du firmament

Je voudrais te donner
Le chant des rossignols
De toute la terre

Je voudrais te donner
Les silences de l’hiver
Les sourires du printemps
La clarté de l’été
Les flammes de l’automne

Je voudrais te donner
Tout ce que je n’ai pas pu
Pas su
Te donner
Ma vie
Notre éternité

Philippe Soupault

سالگردِ تولد

شاعر: فلیپ سوپو

مترجم: شادی سابجی

 

می خواهم تو را

تاجی هدیه دهم

آذین شده از همه ی ستارگان آتشین

می خواهم تو را

آوازی هدیه دهم

از آواز بلبلان همه ی زمین

 

می خواهم تو را از

سکوتِ زمستان

لبخندِ بهار

شفافیتِ تابستان

شعله های پاییز

هدیه دهم

 

می خواهم تورا

از هر آن چه که نمی توانم و نمی دانم

هدیه دهم

 

هدیه دهم تو را

از زندگی ام

ازابدیت مان