یک:

سرما تا توی دست های من ...لانه داشت ...

طفلک گنجشک قلب تو ... از دنیا فقط دست های من!!!

دو:

بیرونت کرده ام از شرکت دوچشم قهوه ای ...

دیگر می روی و سر کوچه ی خیال ...چای سبز می نوشی!

سه:

عشق می رفت روی کاغذ و می شد شعر ...

صد بار گفته ام که شعر من ...عشق تو ست !

چهار:

فرق است بین زمستان و تابستان ...

زمستان سر قرار نمی آئی ... می لرزم!

پنج:

میراث تو بانوی آفتاب ...عشق علی (ع) ست ...

آنقدر عشق که ...ماهمه عاشق علی ...هستیم ...

شش:

مزار شش گوشه ات دلم را می برد به مدینه...

این روزها هوای بانو فاطمه(س) دارم ...

هفت:

کلا در روزهای زمستانی آدمی زاد دلش بیشتر می گیرد ...وای وای اگر دلش درگیر کسی باشد ...بی مهر ...

...

فراموشی قرص ندارد که بخوریش و فراموش کنی ...فراموشی حالتی ست که بر حالت های دیگر غلبه می کند و یکدفعه آلزایمر می گیری و راحت!

اما حیف برخی زخم ها و دردها درون این همه فراموشی نمی گنجد!

آلزایمر گرفته ای و همین طور چشم به راه هستی ...همه از تو می پرسند قرار است کی از راه برسد ...اسمش نوک زبانت است ولی ...نمی دانی!

درفراموشی می روی لا به لای کتاب ها و هی می خوانی و می خوانی و می خوانی هزار اسم جلوی چشمت رژه می روند از طناز تا ناز آفرین ...و چه حیف که آنچه دیده بودی و شنیده بودی ...بین اسم ها نیست!

در فراموشی یادت می آید که دلت تنگ شده و حس غریبی که گریه است سراغت می آید ...میبینی همه دارند به یک نفر که ترکت کرده ناسزا می گویند ولی می ایستی و فقط تعجب می کنی !!و اشک می ریزی!

...

نا مردی است که فراموشی بگیری !که شاید آن که تو فراموشش کرده ای غصه تورا داشته باشد وای وای اگر روزگار بگذرد ...وخنده دار اینکه از کنارش بگذری و یادت نباشد ...!

...بهر حال عزیز من زمستان است و درگیر دل تنگی ام و هرچقدر می خواهم فراموشی بگیرم نمی شود!نمی دانم او چطور توانسته ای و می توانی ولی من اصلا دررگ های و مغزم فراموشی نمی رود ...

بگویم که فردا نگوئی که نگفته ای ...از یادم نمی روی بدجور!

هشت:

ترومپ!

بکش دیوار بین فقرو ثروت آفرین ...

درجامعه ی یو اس ...همه هم سانند!

نه:

مامان بنز:

بوگاتی کیف آلبالوئی منو می خای؟دارم میندازمش بیرون!

پراید:

مامان کیفای بوگاتی همه چرم اصل ایتالیاست از ورساچه خریدیم!

بوگاتی:

کد.م؟همونکه ننه خاور بهتون کادو داده؟!

ننه خاور:

نه عزیزم!یادم اومد که اونو سال 1369 صد تومن خریدم!هزار ها!نه تک تومنی تگه نمی خای بده به خودم!

مامان بنز:

اره بوگاتی بدم به خود ننه خاور بهتره!

ننه خاور:

یه قیچی میاری بوگاتی جون!

بوگاتی:

وا ننه خاور عصبانی نشید!کیفه هنوز خوشگله کلاسیکه !یه وق پاره اش نکنید!

ننه خاور:

نه بابا!من عادت داشتم یه پس انداز کوچولو ته استر کیفام قایم می کردم ...آها بذار ببینم...بفرمائید صدتا پیدا کردم...پول رایج کشور!

پراید:

ننه جون!دیگه اون پولا بدرد نمی خوره!آخی قربونت برم!

ننه حاور:

پراید نمی بینی همه شون دلارن!

ده:

رهبرم ...

قلب ما اصل است و بدل نیز ندارد ...

اصل قلب ما برای ایران و شما می تپد ...هنوز ...


یازده:

اصل تبعیض نژادی هرگز در کشور ما نبوده و مانیز در ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل انکار تفکر تبعیضی با افریقای جنوبی رابطه نداشتیم ...

نمی توانیم بگردیم و پیدا کنیم دوره ای که بین نژادها و ادیان مختلف تفکر منفی داشته باشیم و دردوره امویان که ایرانی ها موالی خوانده می شدند عاشق علی علیه السلام شدیم چون ایشان تفکر نژادی و تبعیضی نداشتند ولی خیلی واضح و قشنگ در تمدن مدرن میبینیم که افکار نژاد پرستانه مدرسه ی سپیدها را از سیاه ها جدا می کند و محله یشان را ددر چین استعمارشده ی انگلیس ورود خود چینی هارا به پارک ها و جاهای عمومی ممنوع می کند و این درک تلخ که تفاوت داری را به خورد عده ای می دهد که هیچ تفاوتی ندارند ...

دیگر قرن ها گذشته و در برخی کشورها رنگین پوستان با چهره ی محبوب به ریاست جمهوری رسیده اند ولی هنوز این باور کهنه و پوسیده این واقعیت را نمی تواند درک کند ...

تبعض نژادی را نمی توانیم با تبعیض طبقاتی مقایسه کنیم تا انجا که بتوانیم درجامعه رشد کنیم ولی همین عامل ابعیض طبقاتی یکی از عوامل اصلی تغییر جامعه ساسانی به جامعه اسلامی معرفی شده است ...

فراموش نکنیم که دردهای تاریخی یک نژاد سرکوب شده هنوز در برخی از جوامع ادامه دارد و غصه ای ست که تمام نمی شود ...

هرچند تبعیض طبقاتی هم زشت است و مردم ایران همیشه از این نوع تبعیض ها ...روی برگردانیده اند ...

دوازده:

ممنون از دوست هائی که حالمو می پرسن و نگران منن ...ممنون خوبم خداروشکر ...

.............

جل الخالق به اون خانمائی که شصت به بالا هستن وقتی ما کوچولوبودیم اونا خواستگارداشتن ...واینها ولی وقتی از شون می پرسی چن سالتونه ماشالله ...می گن 45!

پس اگه شما 45 دارید من چن سالمه!

سیزده:

ممنون


چهارده:

ممنون از گالری عکس سیب تواین چن سال من خیلی از عکسای زیباشون استفاده کردم تمام این عکسا مربوط به ایرانه و هرکدوم از عکاس های متفاوت موفق باشن



این کیه که قد آینه عکسشو زدن به دیوار

چقدر شبیه من نیست،نه خدایا منم انگار

اگه این منم که ما رو چه به این همه اشاره

با کی اشتباه گرفتی من نه ماهم نه ستاره

چشمتو رو آینه وا کن واسه ماه ستاره کم نیست

اونکه آرزوشو داری حتی قد خودتم نیست

نمی دونم خیلی از ما نقشمون تو قصه چی بود

اگر رو می شد دلامون اگر این شب شیشه ای بود

دیگه جز شب چی می تونه سایه هر دوی ما شه

اگه تصویر ستاره پشت پرده این نباشه

عینک خیال و وهم از رو چشم قصه بردار

من همینم که می بینی نه اون عکسای رو دیوار


شاعر روزبه بمانی