یک:
دریافتم که بی تو هیچم ...هیچ!
گرچه کنارتو هم ...هیچ ...درهیچم!...
دو:
ویک تومان ارزشی ندارد وهیچ ...ولی هست !
آنقدر هیچ که مقابل دلار بایستد و بگویند ...پنج هزار و دویست!
سه:
قدر تو ندانستم و تو گذاشتی و رفتی ...
و در آئین مرده پرستی !هزار بار قهرمان بودم!
چنان گریستم که ...برگشتی!


چهار:
وروی کت تو ...یک بوسه بودم ...
نه جای رژ لب!
....
هیچ نشانه ای از من نبود...
دوستم داشتی وهمیشه مرا ...از آستین راست می پوشیدی!
پنج:
نمی دانم این چه رسمی ست که زن ها در عشق مردها غلو می کنند ...
نگاهشان را خیلی جدی می گیرند ...
صحبت هایشان را خیلی جدی می گیرند ...
ولی درنهایت ...برای آن ها ...
زنی هستند خیلی معمولی !...
شش:
مزار شش گوشه ات را به دست خود لمس نمی کنم...
هزاران نفر زیارت تو آمده اند ...دست هایشان دست من است ...


هفت:
دریغ ! داشتم کیف می کردم و رادیو گوش می دادم که شروع کرد به حرف زدن !:
خانم شما هرروز این مسیررو می رید؟نمی خواستم جوابش را بدهم گفتم:بله!ادامه داد: چرا دخترم رانندگی نمی کنی؟روزی 15000تومن پول کرایه می دی؟...تعجب کردم مگر آزانسی نبود؟خوب من که حرفی نداشتم! یعنی دلش برای من می سوخت؟...ادامه دادم: نمی تونم!گفت: چطور؟الان همه ی خانم ها خودشون چرخ زندگی رو می چرخونن!صب پا می شن بچه رو می برن مدرسه !ظهرم که میشه بچه رو از مدرسه می آرن!...الان کجا می ری؟بی حوصله دهانم را چرخاندم " مدرسه"!ادامه داد:یاد بگیر !...واسه ی خودت می گم!...روی صندلی چرخیدم و گفتم: " بله" !یکهو خندید و گفت: اگه بخای خودم یادت می دم!دوبار کناردس من بشینی یاد می گیری ...دختر خودم 3 جلسه ای یاد گرفت!می خای؟...
یاد گواهینامه ام افتادم که از سال 80 توی کیفم خاک می خورد ! حالا چه بگویم بگویم 16 سال است شاگرد اول راننده های تهران بوده ام ؟ بی هیچ خلاف و آزاری به جامعه؟!!!ادامه داد: شماره بدم؟
دیگر داشت حرصم در می آمد ولی خونسردانه گفتم: اگه خواستم زنگ می زنم آزانس!
دستش را روی بوق گذاشت ...یک خانم با خودروی شاسی بلند داشت خیابان  را ورود ممنوع می آمد ...دندان هایش را روی هم فشار داد وگفت: ببینش ...همینه دیگه!...
لبخند زدم ودیگر خودم را با موبایل مشغول کردم!
هشت:
بدون در نظر گرفتن تفاوت های فردی !
نگاه کن ببین که دو جامعه چقدر شبیه هم اند !
نه:
پراید:
مامان!گریه نکن!بیا!چقدر وا سه ی تیبا گریه می کنی؟
مامان بنز:
کی گفته واسه ی تیبا گریه می کنم؟مگه تیبا چشه؟دارم پیاز رنده می کنم!
پراید:
آخه تیبا بچه اش مریضه!گفتم شاید برای تیبا گریه می کنی!
مامان بنز:
چی؟مگه بچه ی تیبا مریضه؟آخه چرا تو این خونه کسی چیزی به من نمیگه؟
بوگاتی:
نه بابا!چیزی نبوده!یه عمل جراحی ساده بوده!باید اتاقشو عوض می کردن!
مامان بنز:
چی اتاق بچه؟خاک تو سرم!ببین بچه ام چی کشیده؟پراید زود باش از طریق آی مو بهش زنگ بزن!
پراید:
مادرمن!تو همش فکر خودتی !یه روز آلمانی یه روز ایران!از دختر بد بختت تو کانادا خبر نداری؟
مامان بنز:
پراید قبلا از اینکه بکشمت!آدمت می کنم می فهمی؟" زود باش"!!!


ده: رهبرم ...
در ذهن مردم جهان نمی گنجد ...خوش بختی ما ...
هستند و لی نه مست مثل مردم ما ...
ملت ما مست عشق آل علی (ع) ست ...
یازده:
بعضی ا ور شکست که می شن تازه یادشون میفته چن نفررو استخدام کنن با حقوق بالا!این یه شگرده برا اینکه رقبا متوجه زمین خوردنشون نشن!
بعضی ا ورشکست که می شنتازه شرو می کنن به خریدن!می گن آقا بریم چن میلیارد خرید!منی که واسه 500میلیون قراره تقاص بدم تو زندون...خوبیت نداره!بذار برا چن میلیون باشه!
بعضی ا ورشکست می شن تازه می رن بالا شهر می شینن!بعد فامیل می گن:وا اینا که داشتن ورشمست می شدن؟پ چرا رفتن ویلایی شهرک غرب/ای بابا همه ش شایعه بوده!
بعض یا ورشکست که می شن تازه از دولت انتقاد می کنن...که چه جامعه ی کثیفی!چه اختلاس هایی ! چه بخور بخور هایی ! مارو ببین!نشونه ایم!!!
بعض یا ورشکست که می شن تازه می فهمن دوس و دو شمن یعنی چی؟!اونایی که کنار سفره ی بازشون می خوردن و اول از همه شروع کردن به ناسزا گویی!...
بعضی ام مثل ما کارمندا !اصلا چی داریم که ورشکستم بشیم!!!!...
.........................................................
دوازده:
یه تشکر از کل دوستای فضای مجازی که همه شون واقعی ان ...وشما و شما و شما ...
وبلاگ سروناز مال خودمه و چون کل اسامی زیبایی که من می خواستم انتخاب کنم قبلا نام وبلاگ بودن ...من نام سروناز رو اونجا انتخاب کردم ...
اونجا گلچین اینجاست ...
" جل الخالق"!