یک:
سر آمد شب وروشنی روشن شد ...
خورشید از روی حیا ...تاشب آینده پشت ابر ماند!
دو:
کدام حس مرا به سمت تو آورد ...
وقتی که کنجکاوانه وزنانه ...کیف دلم را می گشتی ...
سه:
بوس را ریختم سطل زباله هزار سال...
نگو که تو رز بودی و...برای بوسه های من می مردی!!!

چهار:
دستم را بریده ام وهیچ کس نمی داند ...
که یوسفی که زلیخا نشانم داد ...عزیز من هم هست!!!
پنج:
گوشت گرگ گران است و همه صیادان ...
با پوستین گوسفند ...نسل شان را کندند!!!
شش:
مزار شش گوشه ات جای جوانان ایرانی ست ...
که میمهان داری از رضای(ع)تو آموخته اند ...یاحسین(ع)...
هفت:
چقدر انگور روی چشم تو هست ...
ومن تاکه تاک چشم تو را می چینم ...
به میمانی طعم عسل امیدوارم...
هشت:
ترومپ!
جهان دیگر جهان جای ماندن نیست !
ولی چه حیف!شماهم مثل ما برای ادامه حیات ...مریخ نمی روید!
نه:
بابا پژو:
میشه کمربند اضافی به من بدید؟من یک کم اضافه وزن دارم کمربند صندلیم برام کوچیکه!
خانم مهماندار:
اوه!آقای پزو!همین الان!
صدای مهماندار:
مسافرین محترم پرواز 777777777به مقصد لندن کمربندهایتان را ...
خانم مهماندار:
اوه!آقای پزو!آها بسته شد!
بابا پزو:
دست شما درد نکنه!یاد خانمم بنزی افتادم ...مجبورم ترکش کنم تا در پروژه ی جیمز باند مشاور باشم!
خانم مهماندار:
اوه!پس درانتها سلفی لطفا...
بابا پژو:
اوکی !چشم!
ناگهان یک لگد به پهلوی بابا پژو:
پژو!خدا بگم چیکارت کنه!لحاف منو کشیدی روت ؟انقدر سردته؟بابا یه کوچولو برف زده تهرون!
بابا پژو:
بنزی !تو رو جون مادرت این یه دفه رو حسودی نکن!

ده:
رهبرم ...
غزل غزل شعر چشم های شماست ...
که درس ماست که می خوانیم تا حفظ شویم ...

یازده:
ودل شکستن چه کار خوبیست ...
اگر قرار باشد بعد صد سال بیائی و از من ...
بیهوده و بی جهت ...
دلجوئی کنی ...."نامرد"!
....................................................
دل شکستن موارد بسیاری دارد که درهیچ مقالی نمی گنجد ...زیرا که دل ها باهم تفاوت دارند گاه بعضی دل ها با یک باد معده !شکسته شده و ویرانگری می کنند!
وگاه هرچه می زنی دل لا مصب طرف نمی شکند وقدرتی دارد فرا زمینی .
وشاعر می گوید:
دل شکستن روا نمی باشد ...تا توانی دلی به دست آور!
چه سعی است برای شکستن دراین دوره و زمانه .دیگر شکستنی بدرد نمی خورد چه ممکن است زلزله بیاید و ترکش گسترده شود وزیر اوار برای سال های بعد که دلمان تنگ شد دیگر نباشد!
آ] از عذاب وجدان!که دنباله ی همین شکسته هاست ...
وبعضی ها با سادیسم دارند زندگی خودشان وملت را خراب می کنند ...
"نکن جانور"..."نگو نگفتی"!!!

دوازده:
1001نکته که هر دانشجوئی باید بداند ...
هری هریسون ترجمه محمد علی مهمان نوازان
چاپ اول :1391
نشرمروارید
بایداین جمله نغز " گاندی" راکه میگوید:
خودت همان تغییری باش که دوست داری درجهان ببینی "
سرلوحه ی زندگی قرار دهید .برای شروع می توانید اشتیاق به تقلب را که صرفا با دیدن بقیه ی دانشجویانی که دارند تقلب می کنند درشما پا گرفته ...فرو بنشانید.