یک:
عروسک قلب من را ...کلاغ دزید!
فکر کرد الماس است ...لای منقارش برد!
دو:
دستم به دامان تو نمی رسد ولی ...
بلدم خورشیم را ببلعم!
چون نوزادی که بطور غریزی !درپی مادرش ...
حس بویایی اش را به کار می گیرد!
... آسمان...!
سه:
درنهایت یک اتوبان بزرگ ...کوه کثیف!سیاه!
که مردم درآغوشش با نامزدهایشان آش می خورند!
وظرف های یکبار مصرفشان را پرتاب می کنند ...
من و مجنون به عشق محیط زیست!
آشغال جمع می کنیم...

چهار:
چون سلیمان اگرم تختی بود ...
بادرا صدا می کردم وصبارا با خود می بردم ...روی قالی ...
تا سرکوچه برایش چارقدگل گلی بخرم!
من حساسم!به رنگ قهوه ای مو!
پنج:
کتاب دردستم ماسید !
وچلوکباب لابه لای روزنامه یخ کرد ...
یک لقمه قرار بود از هرکدام بزنیم ...نشد!
شش:
مزار شش گوشه ات را نگاه که می کنم ...
به ارامش اقیانوس می رسم ...بعد از هزار سال طوفان...

هفت:
روی دست من زدی ...تا من نوشتم نامه ای!
گفتی به آتش مانده است این عشق ...ابراهیم باش!
هشت:
ترومپ!دیگر نداریم پول که باج بدهیم!
درجهان!کلا همین است نگرد نیست!
نه:
بابا پژوبا صدای اهسته:
ببین پراید مادرت کم آورده شاید ببرمش روانپزشک!همش داره بایه پسری به نام وانت پیکان که به فرزندی پذیرفته حرف می زنه!
پراید ازآن سوی خط:
بابا تومگه نگفتی یه پسر گرفته که کرولاله؟
بابا پژو:من؟نه!
پراید:
دیگه دلم داره شورمی زنه!بیام؟
بابا پژو:
نه!جون مادرت نه!فقط بگو چیکارکنم؟
پراید:
باباببرش دکتر!
یک ساعت بعد دکترروانپزشک داخل منزل:
خانم بنز از اشنائیتون خیلی خوشحالم!پس قرص هارو فراموش نکنین!
خانم بنز:
چشم آقای دکتر!چطور این اتفاق براش افتاد ؟
دکتر روان پزشک:
از بحران هویت!هیچ وقت این سئوال رو پرسیده بود من آدمم یا خودرو؟
بابا پژو:
برو از خونه ی من بیرون!من این قرص های روان گردان رو نمی خورم!

ده:
رهبرم ...
درخواب اگر ببینمتان عشق می کنم...
درخواب های من ...آل علی(ع)پادشاه من ...

یازده:
وچقدر میخ کوبیدن مهم است ...
مثل کوبیدن میخ عشق به دلم...
................................................
کوبیدن میخ به دیواربعد از ساعت 1شب!کوبیدن میخ دراداره!کوبیدن میخ درزندگی شهر نشینی!کوبیدن میخ درسیاست!کوبیدن میخ در اقتصاد!و اصلا کوبیدن میخ درجهان!
بکوب آقا!این همه سروصدا کی به کیه!محکم تر!
دوازده:
آینده منتظر ما نخواهد ماند!واگر مخترع ان نباشیم دیگران همان کاری را انجام می دهند که آمریکا امروز آن را انجام می دهد.اما به لطف جهان مسطح!فردا هند چین و بسیاری دیگر نیز دست به اختراع اینده خواهند شد!....
"جهان مسطح است...تاریخ فشرده قرن بیست و یکم"
نوشته توماس ال فرید من
ترجمه احمد عزیزی
انتشارات هرمس
1388